Hribolazenje

za aktivne

Hribolazenje po okoliških hribih ponuja neskončne možnosti. Tržič povezuje 3 doline, ki so vse obdane z gorami, ki se razpoztezajo vse do 2.200 m visoko. Od enostavnih poti po gozdovih, do planšarij in planinskih koč ali više po manj zahtevnih kot tudi zahtevnejših zavarovanih poteh. Veliko možnosti za dnevne pohode. Spodaj vam predstavljamo nekaj pohodov po našem predlogu.

STORŽIČ

2132 m

6 ur

zahtevna

krožna pot

Dom pod Storžičem — Žrelo (zavarovana pot) — Storžič — Škarjev rob — Planina Javornik — Dom pod Storžičem

Možni postanki s hrano: Dom pod Storžičem in Planina Javornik

Pot vas vodi po srednji zahtevni zavarovani poti (ferata) po severni steni gore Storžič. Vračate se po lažji poti preko Škarjevega robu in pot nadaljujete do Planine Javornik, kjer se lahko podkrepite z mlečnimi proizvodi planšarije.

BEGUNJŠICA

2090 m

6 ur

Ljubelj — Zelenica — Begunjščica — Roblekov dom — Planina Prevala — Javornik

Možni postanki s hrano: Planinski dom na Zelenici, Roblekov dom in Planina Prevala

Pot vas vodi čez nekdanje smučišče Zelenica in čudovita melišča Begunjšice. Mimo planinskega doma na Zelenica se pot vzpenja po severni steni Begunjšice. Pot lahko nato nadljujete mimo Roblekovega doma ali neposredno na sam vrh Begunjščice (Veliki vrh). Nato se spustite do planine Prevala, kjer se lahko podkrepite z mlečnimi proizvodi planšarije. Na Ljubelj se vračate skozi čudovite tunele po Bornovi poti.

VELIKI VRH

2088 m

4 ure

Jelendol — Planina Kofce — Veliki vrh — Kladivo — Planina Šija — Jelendol

Možni postanki s hrano: Planina Kofce in Planina Šija

Z avtom nadaljujete pot mimo Jelendola proti planini Kofce do mesta, kjer je označena pot čez kapelico. Pot vas vodi mimo doma na Kofcah proti Velikem vrhu. Po grebenu Košute nato nadljujete pot na naslednji vrh Kofce in Kladivo. Nato se spustite do Planine Šija. Na Kofcah so poznani po štrukljih, na Šiji pa izvrstni ostali domači hrani.  Od tu se lahko vračate na planini Kofce ali navdol (po robu) do ceste in naprej do izhodiščne točke.

TOLSTI VRH

1715 m

5 ur

krožna pot

Grahovše – Kriška gora – Tolsti vrh – Mala Polana – Dom pod Storžičem – Grahovše

Možni postanki s hrano: Kriška gora, Mala Polana in Dom pod Storžičem

Pot vas vodi do kamnoloma v Grahovšah, kjer lahko pustite vozilo. Nato pot nadaljujte po lovski poti do grebena, ki povezuje Kriško goro in Tolsti vrh. Pot lahko nadaljujete levo na Tolsti vrh ali pa najprej zavijete desno do koče na Kriški gori. Iz Tolstega vrha se spustite po strmejši poti do planine Male Polana in nadaljujete pot naprej proti Domu pod Storžičem. Od tu se le še spustite po cesti ali preko travnika do parkirišča v Grahovšah.

STARI LJUBELJ — ZELENICA

1536 m

4 ure

Ljubelj — Stari Ljubelj — Zelenica — Ljubelj

Možni postanki s hrano: Planinski dom na Zelenici in Koča na starem Ljubelju

Avto pustimo na urejenem parikirišču poleg mejnega prehoda Ljubelj.  Pot nadaljujemo proti prelazu Stari Ljubelj, kje še dandanes potekajo dirke starih avtomobilov (Hrastov memorial). Na vrhu zagledamo kočo na Starem Ljubelju, kjer se lahko ustavimo, ali pa pot nadaljujemo proti Zelenici. Pot je ožja in poteka po grebenih in lovskih poteh, na koncu pa nas pripelje do Planinskega doma na Zelenici. Po je na nekaterih predelih zahtevnejša in je tudi varovana. Nato se spustimo po vznožju, ki je bilo včasih smušišče, danes pa tega slovesa ne drži več.

VRTAČA

2181 m

5 ure

povratna pot

Ljubelj — Zelenica — Vrtača — Zelenica — Ljubelj

Možni postanki s hrano: Planinski dom na Zelenici

Avto pustite na urejenem parkirišču poleg mejnega prehoda Ljubelj. Pot nadaljujete proti domu na Zelenici, kjer se lahko ustavite in osvežite, ali pa pot nadaljujete naprej skozi gozd proti Vrtači. Po nekaj deset minutah hoje se pot odpre in na razmejišču zavijete v strmino proti Vrtači. Do nje se gibljete po grebenu, zato pazite na svojo in varnost drugih. Nazaj se vrnete po isti poti.